Madameli.Com l Bayanların Paylaşım Sitesi  

Geri git   Madameli.Com l Bayanların Paylaşım Sitesi > Madameli Sağlık ve Yaşam Köşesi > Diğer Sağlık Alanları > Anne ve Çocuk Sağlığı

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06-26-2008, 04:13 PM   #1 (permalink)
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Jun 2008
Yaş: 22
Mesajlar: 1.691
Tecrübe Puanı: 2
denizz is on a distinguished road
Standart Hamileyseniz kahveden uzak durun

Danimarka’da yapılan bir araştırmanın sonucunda, hamile kadınların aşırı derecede kahve içmesinin, ölü doğum riskini artırdığı ortaya çıkarıldı. Danimarka’nın Aarhus Üniversite Hastanesi’nden bilim adamlarının yaptıkları araştırmada, günde 8 fincandan fazla kahve içen hamile kadınlarda ölü doğum yapma riskinin iki katına yükseldiği ileri sürüldü.
Araştırma ekibinden Dr. Kristin Wisborg, günde bir ya da iki fincan kahve içmenin zararlı olmadığını, ancak tüketim arttıkça riskin de arttığını belirterek, “günde 4 ila 7 fincan arasındaki kahvenin ölü doğum riskini yüzde 80, 8 ve daha fazla fincan kahveninse iki katına çıkardığını tespit ettik” dedi.
Wisborg, İngiliz Tıp Dergisi’nde yayınlanan çalışmalarında, hastanede doğum yapmadan önce alkol, kahve ve sigara içme alışkanlıklarını anketle tespit ettikleri 18 bin hamile kadının verdiği yanıtları kullandıklarını söyledi. Wisborg, kendisi ve çalışma arkadaşlarının bebeklerin ilk yaşında meydana gelen ölümlerle kahve içme arasında bağlantı olduğuna ilişkin bir şey bulamadıklarını da kaydetti. Fazla kahve tüketen kadınların çoğunun aynı zamanda fazla alkol ve sigara tükettiklerini de belirlediklerini ifade eden Wisborg, bu faktörlerin de ölü doğum riskini artırdığını vurguladı.
Wisborg, hayvanlar üzerinde yaptıkları araştırmalarda da yüksek orandaki kafein almanın ölü doğum riskini artırdığını belirlediklerini açıkladı.
Bilim adamları, kahvenin nasıl bir mekanizmayla ölü doğum riskini artırdığını bilemediklerini, ancak kafeinin, plesentadaki kan damarlarının büzülmesini ve kalp atışlarını etkileyen adrenalinin serbest bırakılmasını harekete geçirdiğinden şüphe ettiklerini ifade ettiler.
Öte yandan İngiliz Kahve Derneği sözcüsü Roger Cook, hamile kadınların araştırmanın sonuçları yüzünden paniğe kapılmalarını isteyerek, Gıda Standartları Ajansı’nın, 3 ya da 4 fincan kahveden alınan 300 miligram kafeinin zararlı olmadığını ve anne ile ceninini kötü etkilemeyeceği yönündeki açıklamasını örnek gösterdi.
denizz isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Bütün Zaman Ayarları WEZ olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:05 PM .


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.2.0 RC7